لندن خواستار آتش‌ بس فوری در غزه و تبادل اسرا شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

لندن خواستار آتش‌ بس فوری در غزه و تبادل اسرا شد

نخست‌ وزیر انگلیس با تاکید بر نیاز‌های بشردوستانه فوری در نوار غزه، خواستار برقراری آتش‌بس فوری و تبادل اسرا شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس امروز در یک سخنرانی در پارلمان این کشور خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد و بر نیاز اضطراری به کمک‌های بشردوستانه و تبادل اسرا تأکید کرد.

استارمر گفت: «من با رهبران اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده‌ام... با صراحت گفته‌ام که وضعیت در غزه غیرقابل‌تحمل است و جهان نمی‌تواند درگیری غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را با مرگ، بیماری و آوارگی نادیده بگیرد.»

او ادامه داد: «این وضعیت باید متوقف شود. ما به یک آتش‌بس فوری نیاز داریم، به تبادل اسرا، تحویل و افزایش کمک‌های بشردوستانه. این سیاست دولت ماست.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی همچنین درباره تصمیم خود برای ازسرگیری حمایت مالی دولت انگلیس از آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل موسوم به «آنروا» گفت این اقدام دیپلماتیک یکی از نخستین اقدامات دولت جدید حزب کارگر بوده است.

استارمر همچنین در واکنش به اقدام اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری گفت لندن با گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی مخالف بوده و خواستار تعهد مجدد طرفین به پیشبرد راهکار ۲ دولتی است. دیوان بین‌المللی دادگستری هفته گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را متوقف کرده و به اشغال غیرقانونی این مناطق و نوار غزه در سریع‌ترین زمان ممکن پایان دهد.

این نهاد تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به‌عنوان عامل اشغالگر، از قدرت خود در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی سوءاستفاده کرده تا اراضی فلسطینیان را الحاق، کنترل دائمی خود را بر این منطقه تقویت و ساختن شهرک‌های یهودی‌نشین را تسهیل کند.

او در پایان گفت: «ما از همه طرفین می‌خواهیم به ثبات، صلح و عادی‌سازی راه‌حل ۲ دولتی متعهد شوند؛ یعنی به‌رسمیت‌شناختن یک کشور فلسطینی و حق مردم فلسطین در کنار امنیت اسرائیل.» / ایسنا

کلمات کلیدی: غزه لندن آتش بس
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده